Dagge ska bo i Stockholm? :0

Att jag har otur är inget nytt men hur blir de nu.. ska jag bo i Stockholm över sommaren & hösten bara för jobbet, drömjobbet finns där på lidningö vid Ropsten. Men då pendlar jag några mil, jag bor inte i själva centrum men en bit utan för. Men är de värt? bo utanför stockholm ha ett jobb över sommaren och hösten, tjäna lite över 10.000spänn i månaden för att köra spårvagn, lidingöbanan.. jobbet är itne bekräftat en bara att jag va en väldigt intresant person som har lite erfaranhet med räls och sånt från Ringlinjen, naclkdelen va min låga ålder, ung, sexig mm jobbigt för passagerare som kollar på föraren? XD .. 
Men egentligen vill jag ju bo kvar i GBG men nu verkar de som jobbet får bestämma, får jag jobbet tar jag de, dock måste jag åka upp till Stockholm bara för att göra en interlljuv, därefter psykologtest så man klarar av att bli nerskälld, klarar av extrema psyk förhhållanden mm, sen några tester mattematik, koncentrations tester sen en interljuv till därefter får jag reda på om jag får jobbet eller inte.. 
Jag kommer i så fall om jag bli antagen på tester mm, kommer få sluta gymnasiet tidigare, 2 veckor innan studenten flyttar jag till stockholm om jag får jobbet, dock kommer jag på själva studentdagen hem till GBG igen å till skogen.. ( skene) , som tur är får jag ändå fullt betyg, eller va de heter, jag känner redan nu att jag vet verkligen inte.. jag kommer å sakna allt här, hela mitt liv finns i Göteborg :) , men drömjobbet lite högre upp... men om 1½år kan jag få samma jobb i GBG <3 . Tänk så här: Våga Sattsa, så vinner du! :P
Stockholms centralstation rakt under oss finns T- banan, där tar jag röd linje mot Ropsten.. kanske..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0