Så "hot" är Dagges frivilliga yrke!

Nu är jag äntligen konduktör på Spårvägen... fast mera exakt ringlinjen.. officiellt nu asså jag är fullt utbildad inom de området där otroligt mkt gäller säkerheten. Konduktör är ett annat ord för biljettsäljare & biljettkontrollant, de jag kör med på RL är helt frivilligt och jag trivs med yrket även om de kan va stressigt.
Vem åker de gamla spårvagnarna?  Mest är de Turister och barnfamiljer som ska till liseberg-Centalen, i fredags fick jag många frågor av många ungdomar ..mest tjejer.. va ligger trädgårdsföreningen och vilken hållplats e närmast.. de va ju inte svårt att lista ut vart de skulle.. Lars Winnerbäck konserten så klart.., å svaren på frågorna blir Trädgårdföreningen ligger nära Ullevi/ kungsporten och Centralstationen är närmast om man går över viktorabron.

60 talet var konduktörerna helt bort sen kom vi på ringlinjen igång med de igen.. syftet med att jag blev konduktör var att jag gissade att jag skulle trivas med nåt rälsbundet arbete, halvhårt är de men kul man träffar många människor.. lite för många.. speciellt när de kommer tyskar  & fransmän som inte kan nåt annats språk en franska.. HAHA..  sen som sagt vore de inte fel att bli spårvagnsförare.. men tjänar ganska bra på de.
Men nåt med yrket som jag aldrig tänkte på är att de känns som man är populär & kändis i Sverige eller Europa, kameror både digital kameror och videokameror är JAG omringade av! De är ju inget fel på de och jag har inget emot de heller men jag är van både i vagnen och utan för.. är de kameror som förföljer mig å spårvagnen.. ganska kul sen vid varje hållplats....( detta är nåt som iallfall inte jag sliper undan) är att tjejer hejar, å busvislar på mig.. typ "hej snyggig" :S  men det vänjer man sig vi efter andra dagen...  Eftersom jag är då i tjänst kan jag bara säga snällt tillbax hej!
Men nu vet du hur yrket är små stressigt, man känner sig som än kändis & är omringad av kameror..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0