Ny låt by Dagge ;)Tema på låten : Livet, himlen och ...

Jag har lyssnat på Lars Winnerbäck och tänkte lite när han sjunger så använder han teman som : Fred, himeln, kärlek och livet. Så jag blev sugen på å göra en låt .. konstigt nog har jag lätt att skriva en låt å melodier snabbt.
Och med lite ideer från LW. så har jag hittat på en låt som de borde " svänga" om eller ja du får väl höra mig sjunga den om någon undrar hur melodin går ... .. Göteborg - Drömmarnas stad som jag gjorde förra året finns snart på Youtube.. Jag har gjort den ytligare lite Mjukare...:)  Denna nya låten kom jag på melodi först och sedan la till text sammtidigt som jag lyssna på LW. Här e min 10 minuter gamla låt:
: Nu har jag döljt mina känslor för länge för dig, varje gång ja ser dig får jag lust å krama dig å säga Hej ja gillar dig....( detta tempot är lugnt)( sedan ökar tempot och de refrängen börjar) -Han e kär ( upprepas 4 gånger) han skulle vilja va me henne varje dag..han e kär ( upprepas 4 gng) ..han skulle vilja va me henne varje dag. Han e ..( in med mera trummor å bas, refrängen upprepas sedan) ( därefter lugnt tempo med lugn trumtakt)  de finns en plats.. där du å ja visste vad vill skulle göra vi skulle säga som de va och inte dölja någon sorg. Men äen dag kunde ja inte säga nej utan bara Hej ja gillar dig....(tempot går upp,  tillbax till refrängen) ... (Refrängen upprepas 3 gånger )....
Men nu vet du att jag skulle vilja leva me dig livet ut ända upp till himlen (avslutas med Han ee kär..)

Puh de va inte svårt att skriva den låter gjorde jag på CA: 15 minuter..de e inte så tråkigt att skiva låtar när men e rast lös å lyssnar på LW. Men låten har temat livet, kärleken och himlen enligt mig hehehe..Den åker upp på youtube senare under 2010.. om den går att lyssna på... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0