För "vackert" för att va sant..Livet på andra sidan?

När du tror på nåt asså inte nån gud eller nåt, utan tro på hur blir de, kommer de att fungera, klarar jag mig, är de nåt på andra sidan? Jag tror tyvärr nu inte på gud, jag e inte kristen men jag e döpt vilket de flesta Svenskar är idag.


Men både i seriösa dokumentärer, komedi filmer så som Scrubs, i verkligheten säger alla: Jag såg ljuset!



Ljuset, de vita ljuset. De e nåt att fundera på livet när de slutar eller en nära-döden upplevelse sker så all tingen e de sant att de verkligen finns ett liv på andra sidan eller så e det nåt hjärnan spelar upp i vårt 6:e sinne innan allt i kroppen lägger av. Ungefär som en dator säger: Windows loggar ut, stänger av.... på samma sätt kanske hjärnan fungerar? De e livets gåta...




Jag själv har faktiskt också upplevt ljuset, de e obehagligt men de va när jag va på håret att jag skulle dö, hur själva situationen såg ut då e svårt att förklara med text men om jag nu skulle göra de blir de massa A-4sidor... ush..



Men jag hoppas att de finns nåt på andra sidan, ta exempel lite mera läskiga saker så som andar å " spöken" de tror jag faktiskt på, jag å en "polare" från Trollhättan var uppe halva natten å kollade på en dokumentär om hemsökta hus på TV4fakta.. ganska kusligt, hur en hammare bara smäller igenom rutan utan anledning, som som försökte få kontakt med " anden" fick panik och sprang där ifrån!
Men själv sov vi lugnt den natten, den lägenheten som vi va i var inte hemsökt..

Har du sett ljuset?

Ha de gött! // Dagge from GBG-City :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0