20snabba till Dagge!

Ja i tidningar som jag knappt läser nu för tiden står de ofta frågor till någon kändis så får de 5 snabba men Dagge får 40 frågor. Nu kör vi han ställer frågorna , jag  ( Dagge svarar).
Kort snabb fakta:
Namn: Markus " Dagge" Wallgren
Ålder: 18 ( 1991)
Bor: Hisingen, Göteborg
Yrke: Pluggar
Relationstatus: inga kommentarer..

1: Va e de bästa du vet? Att jag lever efter den där olyckan

2: Va e de värsta du vet? Elaka, kriminella människor och min "kära" otur..

3: Hur ofta är du arg eller riktigt irriterad? Aldrig, det är inget vidare att vara arg eller irriterad därför är jag aldrig de.

4:Var vill du bo mest i hela världen? I mitt kära Göteborg !

5: Har du nåt kul du verkligen ska göra under våren-sommarn? Japp jag och ett par änglar ska göra Sveriges roligaste humor serie, Göteborgs Änglar och den är rätt så väl känd i Väst-Sverige, trots att inte ett avsnitt spelats in än. över 400 visningar på bara tabbarna!

6: Vill du bli känd? nja ja vet inte de kan ju vara kul men efter en längre period blir de nog jobbigt.

7: Gillar du att shoppa? Nja de beror på vem jag shoppar med i så fall, oftast e de roligt.

8: Varför går du i en skola 7 mil bort? För att jag trivs bra i skolan och de är ganska skönt att sitta i en bekväm buss att sova i på vägen de tar ca 55 minuter med bussen.

9: Nu är våren här känner du av den, vårkänslor, kär, " happynes" mm? Hmm ja att våren e är har ja märkt på alla tecken och känslor faktiskt, värmen e ju för himla skön och de där andra du sa..de trodde jag inte att de skulle drabba mig...

10: Okej våren e här med andra ord, har du nåt som du tycker e fint med våren? Japp allt blir grönt, vackert och de blir bara varmare.

11: Är du nöjd med din korta längd? Nja jag trodde att jag var den ända 91:a i hela Sverige som var så här kort men så var de inte konstigt nog, dessutom är genom snittet ovanligt långa så om du är 17+ och är under 175 cm så är man helt normal lång!

12: Du är positiv hela tiden finns de ingen nackdel med att vara lite kortare eller normal lång som du säger?
Jo om en vara i hyllan sitter för högt upp så e de lite jobbigt.

13: Nämn en dålig egenskap du har?
Eee jo jag e inget vidare i planen asså jag e kass på fotboll och vet inte mer än att de finns några fotbolls lag  som heter IFK GBG, IF elfsborg osv..

14: Nämn några bra egenskaper?
Är glad, snäll, ingen vidare pluggis i skolan, jag vill ha mera A-4 sidor om jag ska fortsätta skriva :P

15: Finns de nåt du gillar här i världen? Ja snälla & roliga människor så klart, även livet!

16: Är de sant att du är ihop med någon som kallas av vissa för seriekorken?
Nix, inte ihop bara kompisar, precis BARA kompisar ( nu e frågan besvarad för Nisse!)

17: om du vann 10 miljoner vad skulle göra om 2 år? om 2 år , ja nu kan jag inte spå i framtiden  men om jag nu bor där jg bor med min tjej för förhoppningsvis så skulle jag så klart resa en redigt härligt resa, sedan kanske flytta till nåt bättre place om man inte trivs bra där .. sen för att vara snäll får frugan resten :P

18: Om du nu vann 10 miljoner i dag?
Då e de ännu lättare för då behåller jag 5 miljoner, jag lägger 2 miljoner på ett hus i GBG, 1 miljon till aktier och delar ut resten till kompisar, polare släkt mm.  De där 5 miljonerna jag sparade ska ju användas till framtiden och göra den perfekt.. de kallas planera, hehehe.

19: Vilken livsstil väljer du singel eller par? Lätt fråga: De avgör mitt öde alltså jag får ju enligt ett oskriven lag ( av Nisse) inte dissa någon, därför e de ödet som avgör inte jag...klockrent svar asså hehe..

20: Vad tycker du om kriminella, våldtäkts personer som även rånar, förstör mm. 3 ord: de är människor men de e jobbigt för samhället så skjut dom!!!!! Eller lås in dom på livstid , då menar jag 80 år ..

21: Vad de svårt att svara på dessa frågor? Nix , bara ja svarar ärligt så e de lugnt.
Dagge intervjuandes den 14 April och texten är kopierad, från Göteborgs Tidningen ;)
Ha de gött!

Imon på bloggen: Se Blogg-tablån

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0