ALLT OM Markus "DAGGE" Wallgren !

JA de e la en fördel å veta vem 17 Dagge e som igentiligen heter : Markus Wallgren men går nu för tiden under namnet Dagge ! De e la änna gött! .. ja just de ja .. på senare tid kan ni lära göteborgska på bloggen!
Nu till saken:
Du heter: Va! De sa ja ju precis!
Du är : Normal... jaha du mena så.. jag är 18 [ LOL + XD]
Du bor: I Sveriges nya huvudstad.. Göteborg så klart!
Du är i status: E de så viktigt å veta?? Jaha .... Snigel... ne där sköja ja bara : Singel e ja!
Du lyssnar på: Techno, lung musik, lätt rocknroll..mm...förutom att låtarna ska helst inte va för hårda!
Gillar du några Artister/ grupper: The Cure [ Fridag im in love!] , Timberland ft. One Republik [ Apologize], med flera... Linkinpark e bra å Lars Win...... e inte så dum heller.

Någon idol typ: Japp, just nu e de Lasse Brandeby, han e en för rolig Göteborgare!

Vilken dialekt kör du me: Ja vanligast är väl Dagge dialekten men Göteborgska blir vanligare att jag tjôtar på!

Hur lång e du: Jag e la medel kort eller mellanlång... 173 CM änna då va.

Var skulle du vilja bo efter du fyllt 20Troligen kvar i Göteborg.

Vad skulle du vilja jobba med: Spårvagnsförare, N.E -terminalen eller i någon... Detaljist [ butik som säljer allt utom mat] .

Är du en studdy kid: Haha jag fick 9 poäng utav 17 på ett prov.. men då hade jag glömt å plugga, å 11 var Godkänt, = DoH!

Vilken skola går du på: Ne asså jag gå på gymnasiet, Marks gymnasieskola.

Får du roliga klagomål från någon i klassen: Japp ett par som: Dagge, nu e du överstressad. Dagge för i helvete kom hit nu å stå inte där å dega! Flera finns men de går inte å säga de på en sån här öppen blogg!

Orkar du veta ännu mera personliga ( hemliga ) frågor om Dagge??! ...


Har du druckit daj full någon gång: Haha just nu har jag typ inte ens fått i mig nogon alkohol se nepp, never.

Va! Du e 18år , bor i GBG å har inte Söppit daj full: Nepp men enligt obekräftade " källor" [ personer] i klassen finns de en risk att jag kanske blir de men då blir jag bara roligare än va jag e nu hihih!

Vilken klass går du i? Konstigt nog går jag i HP2...

Finns de någon snygg i klassen: Ja de e möjligt att de gör å du vill du veta vem va?

Japp vem e de då: Alltså de vågar jag inte säga såhär högt en men jag skickar ett pressmeddelande om de blir avslöjat vem de e !

Har du någon favorit film/serie: Simpsons- the movie, Bolt , Rena Rama Rolf, Scrubs, Chuck å Andra Avenyn ( made in GBG ) .

Sista frågan nu; har du äns en mobil: Sålklart en Sony Ericsson K.. nåt...

Telefonnummer: De går la å hitta på: http://www.facebook.com/profile.php?v=info&ref=name&id=100000558793364

Så nu vet du allt om DAGGE från Gôteborg!
Kommentera gärna om du skratta någon gång! XD











Kommentarer
Postat av: Gampa

Du glömde hemsidan... http://www.projektgoteborg.com

2009-12-10 @ 20:17:16
URL: http://projektgoteborg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0